Hoe beleeft u Bolsward, u mag het zeggen!

Project MKB21 doet momenteel onderzoek naar hoe mensen Bolsward beleven. Ze proberen nu te achterhalen wat volgens de Bolswarders hun woonplaats zo mooi en bijzonder maakt en wat er verbeterd zou kunnen worden.

Project MKB21 is een co-creatie-project van het onderwijs, onderzoekers, overheid, ontwikkelaars en ondernemers. Het Project is onderdeel van het lectoraat Social Media en Reputatiemanagement van de NHL hogeschool. Partners zijn Hogescholen, ROC’s, Universiteit Twente, ondernemers, overheden, en bibliotheken. Als onderdeel van het MKB21 project worden in deelnemende steden CityLabs opgezet. Een CityLab implementeert diverse concepten op basis van onderzoek op het gebied van “social media inzet bij bedrijfsvoering en experience” (winkelformules), een “Toeristische game” (verhoging van het toerisme in de stad) en “branding” (de stad als merk).

Hierbij wordt social media en/of offline activiteiten ingezet op lokaal vlak (per plaats). Na de implementatie worden de concepten geobserveerd en verbeterd.

Het onderzoek, welke zo’n 10 minuten duurt, kunt u hier vinden. De uitslagen van het onderzoek worden in januari bekend gemaakt.