Groep 8 van CBS De bron doet mee aan de campagne '80 dagen'

Rond de wereld in minder dan 80 dagen is een competitieve fietscampagne voor leerlingen van groep 8 waaronder ook e leerlingen van CBS De Bron.

De uitdaging is om in zo weinig mogelijk dagen tijd een totale afstand van 40.000km te fietsen. Onderweg worden vijf steden virtueel aangedaan en kunnen bonuskilometers worden gewonnen. Bij elke mijlpaal die wordt behaald, krijgen de deelnemers klassikaal informatie over de stad, het verkeer en de plaatselijke gewoonten.

De kilometers die de kinderen fietsen worden bijgehouden in een speciaal hiervoor ontwikkelde app: 80dagen. De leerlingen, die allen een smartphone te leen krijgen, kunnen zo elk gefietst traject uploaden, en dragen bij aan het totale doel van 40.000km.

De drie groepen en drie leerlingen die aan het eind van de campagne het meeste aantal kilometers hebben gefietst, krijgen een prijs.
De campagne is ontwikkeld door Mobycon, en gebaseerd op het 80-dagen-concept van de Deense bedrijven Aros Kommunikation, Attention8 en Veksø. Bij de totstandkoming van deze campagne is samengewerkt met Veilig Verkeer Nederland. De app is in opdracht van Mobycon ontwikkeld door Beemo, en gebaseerd op de Naviki-app. Beide groepen 8 van de Bron strijden tegen elkaar, dat wordt dus een echte strijd.

De campagne is in 2015 uitgerold in de Provincie Fryslân.

De concurrenten voor de Bron zijn:
CBS de Slotschool, (Sint-Annaparochie), SWS de Fierljepper, (Vrouwenparochie) OBS De Fugelflecht( Franeker),Het Baken ( Harlingen), De Skaekel ( Sexbierum) en OBS De Opslach ( Wommels)