Campagnevoeren is mensen ontmoeten

Dichtbij en Vertrouwd is het motto van CDA Súdwest Fryslân. Ook voor de statenverkiezingen van 18 maart. “Dichtbij betekent voor ons dat we de mensen opzoeken”, vertelt CDA’er Uilkje Attema. “Als fractie doen we dat vaak via werkbezoeken aan bedrijven of als gast op dorpsvergaderingen.

Maar nu, tijdens de campagne gaan we voor direct contact met de burger, met de kiezer. Vorige week vrijdag hebben we om 7 uur ’s morgens de reizigers op de stations in Workum en Sneek verrast met verse croissants. Veel positieve reacties. Reizigers vonden het leuk en waardeerden het . Campagne voeren is niet alleen leuk, maar ook zeer afwisselend. Zo waren we om 10 uur op bezoek bij De Mik in Wommels.

 

De Mik is een dagcentrum voor onze mede burgers met een beperking in het autistisch centrum. Eigenaar De Vries vertelde hoe hij met de mensen van het centrum dagelijks bezig is om niet alleen zinvol maar ook plezierig en voor iedereen waardevol bezig te zijn. Zo heeft De Mik alle posters van CDA Súdwest Fryslân op de sandwichborden geplakt.” Van Wommels ging de campagnetour eerst naar Makkum en daarna naar Workum en Hindeloopen. “We hebben daar pamfletten uitgedeeld. Maar het gaat echter om het gesprek met de burger op straat, bij de winkel of in de voordeur van zijn huis. Daar hoor je wat de mensen bezig houdt en hoe ze over de politiek denken.

Maar voor ons was het hoogtepunt de parachutesprong van lijsttrekker Sander de Rouwe te Bolsward. Een sprong als start van de provinciale verkiezingscampagne, met als verrassing de onthulling van de nieuwe vlag van CDA Fryslân. “Daarom vind ik campagne voeren leuk werk” zegt Uilkje Attema uit Ferwoude. “Het brengt je niet alleen tijdens werkbezoeken in contact met bedrijven, maar met name de persoonlijke gespreken op straat spreken mij het meeste aan”.